Beszámolók‎ > ‎

Mátra túra

2010.10.02-03.

Október első hétvégéjén a Mátrában jártunk, ez volt az első alkalom, hogy kétnapos gyalogtúrát szerveztünk.

Szombat reggel busszal vágtunk neki az útnak, mellyel átszállás nélkül jutottunk el Mátraszentlászlóra, ahol a szállásunk volt. Miután elfoglaltuk szálláshelyünket nekivágtunk az első napi túránknak. Az első állomás a közelben található Vörös-kő kilátó volt, ahonnan szép kilátás nyílt a környékre. Innen Ágasvár felé folytattunk utunkat, mely a túra legmagasabb pontja volt a maga 789 m-es tengerszint feletti magasságával. Út közben többször remek panorámában volt részünk, melyet a fák közül kiemelkedő sziklacsoportok szolgáltattak. A csúcsra meredek, sziklás emelkedőn értük fel, ami rendesen megizzasztotta a társaságot. Itt Dani rövid előadást tartott a csúcsról is jól látható Hasznosi víztározóról. Meredek, köves  lejtőn ereszkedtünk le az Ágasvári turistaházhoz, ahol hosszabb pihenőt tartottunk. Itt találkoztunk Homolya András tanár úrral is, aki megnyugtatott, hogy jól járható a Csörgő-patak völgye, nem kell nagy sártól tartanunk.

A Vörös-kő kilátóban

Kilátás Ágasvár felé a kilátóból

Kilátás Ágasvárról

Tehát az eredeti terv szerint, a patakvölgyben folytattuk utunkat, ahol a többszöri átkelés okozott izgalmakat. Nagyobb szintkülönbségét Mátraszentimre előtt kellett leküzdeni, ahova már kicsit megkésve érkeztünk. A helyi kocsmában tartottunk egy taktikai megbeszélést és végül a rövidebb út mellett döntöttünk, hogy még időben neki tudjunk látni a vacsora előkészítésének, és ne kelljen sötétben megtennünk az utolsó kilométereket, így Lászlót céloztuk meg a pihenő után.

Az Ágasvári th. előtt

Csörgő-patak

A vacsora elkészítésében, mely paprikás krumpli volt, mindenki segédkezett, igazi csapatmunka volt. Vacsora után, aki már nagyon fáradt volt és elment aludni, de a többséggel még ottmaradtunk a közös helységben. Egy csapatépítő játékot játszottunk, mely remek hangulatban telt.

Szoros-patak

A Mátra bércei a vasútállomásról

Vasárnapra egy könnyebb túrát terveztünk, mely nagyrészt lejtős terepen vezetett a nagybátonyi vasútállomásig. Szerencsére nagyon szép, napsütéses időnk volt. A túra nehézségét a meredek lejtők jelentették, hiszen itt már mindenki megpakolt hátizsákkal túrázott. Út közben a szoros patak eróziós munkáját csodálhattuk meg. A vasútállomásról meg végigtekinthettünk a Mátra északi vonulatán, ahonnan szép emlékekkel tértünk haza.