Beszámolók‎ > ‎

Túra a Börzyönyben

2010.09.25.

A félév első túráját a Börzsönyben teljesítettük. Nagymaroson a vo-natról leszállva szép idő fogadott minket, majd nekivágtunk a 21km-es távnak, amiben 770 m szintemelkedés volt.

A táv első felében az Országos Kéktúra útvonalán haladtunk, már az elejétől meredek emelkedőn mentünk egészen az Ürmös-rétig, innen nem már volt messze a Hegyes-tető 482 m-es csúcsa. Itt áll a Juliánus barát kilátó, ahonnan gyönyörű panoráma nyílt a Duna-kanyarra és a Visegrádi várra. A távolban a Visegrádi-hegység és a Magas-Börzsöny csúcsait láthattuk.

Kilátás Visegrád felé
Rövid pihenő után lejtős úton folytattuk utunkat Törökmező felé, csak a Csernák-kútnál található meredek, saras lejtő okozott némi kihívást. A Törökmező turistaháznál tartottunk egy hosszabb pihenőt, ahol pótoltuk az elhasznált kalóriákat és folyadékot.

Pihenő Törökmezőn

A pihenő után a közelben található Fehér-forráscsoportnál megtöltöttük kulacsainkat, majd a piros jelzésen Bibervár romjaihoz jutottunk el, ide igen meredek kaptató vezetett fel, de  sajnos semmit sem találtunk fent. A várdomb alatt található tónál jobbra tértünk a piros kereszt jelzésére, ahonnan elértük a Kismarosra vezető zöld turistajelzést.

Kilátás a Magas-Börzsönyre

Már láttuk Kismarost

A hátralévő kilométereken fokozatosan emelkedett az út, így úti célunk kapujába érve meredek lejtőn ereszkedtünk le Kismarosra. Itt rövid várakozás után vonattal jutottunk vissza a fővárosba.