Beszámolók‎ > ‎

Kerékpártúra a Tiszat-tó körül

2010.08.13-15.

A tavalyi hagyományokat folytatva idén is megrendezésre került egy nagyobb nyári kerékpárúra. Ebben az évben a Tisza-tó körül bicikliztünk, hasonlóan jó hangulatban, mint 2009-ben a Balatonnál.

Kirándulásunk augusztus 13-án kezdődött. A csapat egy része a Keleti pályaudvarról indult, míg a többiek a hatvani vasútállomáson csatlakoztak. Füzesabonynál még át kellet szállnunk, hogy elérjük Túránk kiindulási pontját, Poroszlót. A vonatról leszállva, némi „frissítő” elfogyasztása után felpattantunk bringáinkra, hogy nekivágjunk az első napra betervezett, nagyjából 28 km-es távnak. Útközben megálltunk pihenni Sarudnál, ahol hűsítő sör elfogyasztása mellett élvezhettük a tó partján zajló rendezvény színes fellépőit. A rövid pihenő után folytattuk utunkat, hogy elérjünk Kiskörére. A rendezett tóparti kempingben gyorsan felvertük sátrainkat, majd rohantunk is be a vízbe. A pancsolás után Judit vezetésével nekiláttunk a vacsora előkészítésének. Pár óra múlva mindenki jóízűen fogyasztotta a finom lecsót. A vacsora után beültünk a kemping szórakozóhelyére, ahol a fergeteges hangulatról élő zene gondoskodott.

Másnap, mielőtt elindultunk volna, jutott idő még egy kis kenuzásra, fürdésre is a tóban. 11 óra körül vágtunk neki a 45 km-es távnak Tiszafüredig. Útközben Abádszalókon tartottunk egy kis ebédszünetet. Délután, a tiszafüredi kempingbe megérkezve, ismételten a fürdőzés volt az első „feladat”. A vacsora elkészítése ezen a napon is Judit irányítása mellett történt, melynek eredménye egy isteni finom gulyásleves lett. Késő este a jó hangulatot a kemping környékén rendezett koncertek, illetve egy dodzsem pálya teremtette meg.

A harmadik napra egy könnyed levezető tekerést terveztünk (10 km), ezért nem kellett sietni az indulással. Kényelmesen belefért az egész délelőtti fürdőzés. A parton mindenki jóízűen meg tudott ebédelni, majd útra keltünk, hogy visszajussunk Poroszlóra. Hazafelé Füzesabonynál, a csatlakozó vonatra várva kissé megáztunk, de ettől függetlenül remekül éreztük magunkat a túrán.

Reméljük, jövőre újra találkozunk!

Rengeteg kép a túrától itt