Beszámolók‎ > ‎

Túra a Vértesben

2010.03.27.

Idén első alkalommal szerveztem túrát, ezúttal a Vértesbe látogattunk el. Egy félórás vonatúttal jutottunk el Szárra, a hegység kapujába. Az idő szép napos, kissé szeles, túrázáshoz ideális volt. A faluban tartottunk egy rövid pihenőt, így volt lehetőség megreggelizni, vagy a helyi kocsmában elütni az időt.

Csapatunk 75%-a :)

Csapatunk elég vegyes volt, az építőkar mellett jöttek a vegyész- és villanykarról, de voltak már végzett építősök is. Összesen 16-an vágtunk neki a 17 km-es távnak. A túra első részében a tájegység egyik legmagasabb pontjára kapaszkodtunk fel, a Körtvélyesre (480 m). Itt pazar kilátásban volt részünk a geodéziai torony tetejéről.

Torony a Körtvélyesen

A csúcstól könnyű terepen, egy fennsíkon jutottunk el a Szép Ilonka-forrás fölötti kereszteződésbe, majd meredek úton ereszkedtünk le a forráshoz, ahol friss vízhez juthattunk. Itt a csapat ketté vált, akik nagyobb kihívásra vágytak Vitányvár romjaihoz sétáltak fel, mi pedig az eredeti tervek szerint folytattuk utunkat. A Mátyás-pihenőnél tartottunk ebédszünetet, ahol egy nagy csapat kiránduló gyerek is éppen ebédelt.

Kilátás a Zsigmond-kőről

Itt rátértünk az Országos Kéktúra útvonalára, de nem hagytuk ki a Várgesztes előtti kis kitérőt a Zsigmond-kőre, ahonnan gyönyörű kilátás nyílt a falura és a várra, mely egyben úticélunk is volt. Miután kipihentük magunkat legyalogoltunk a faluba és célbavettük a Gesztesi várat, melyet egy meredek kaptatón közelítettünk meg. A Nagy Lajos-kori vár ma turistaszállóként működik. A várfal tetejéről szép panorámában gyönyörködhettünk egy üveg sör társaságában.

Gesztesi vár

Miután megjött a csapat másik fele elindultunk vissza a falu központjába, ahonnan a buszunk indult.

A túra remek hangulatban telt és igazán jó időnk volt. A következő túra április 17-én lesz, a pontos részleteket majd a honlapon találjátok meg.

További képeket a túráról a Képek menüpontban találtok.