Beszámolók‎ > ‎

Túra Csobánkáról Dobogókőre

2009.09.20.

Harmadszor rendezetünk gyalogtúrát, ezúttal Csobánkáról indultunk. Tavasszal már volt kettő túránk, első alkalommal a Börzsönyben jártunk, akkor a Hegyes-tetőt másztuk meg. A következőn Piliscsabáról mentünk Pilisszentkeresztre, érintve a hegység legmagasabb pontját, a Pilist (756 m).

Vasárnap reggel 9-kor volt a találkozó a Vásárhelyi koli aulájában. Innen tömegközlekedéssel jutottunk el Csobánkára, ahonnan egy korsó csapolt sör elfogyasztása után vágtunk neki 18 km hosszú utunknak.

A zöld jelzésen keztük meg utunkat, mely a Hosszú-hegy gerincén haladt, ahonnan időnként szép kilátás nyílt a Budai-hegységre.  Mikor elértük a főutat balra lesétáltunk Pilisszentkeresztre, ahol kisebb pihenőt tartottunk.

Innen az Országos Kéktúra útvonalán végigjártuk a Dera patak festői szurdokvölgyét, majd letértünk a kék+ jelzésre és megmásztuk a Kopasz-hegyet (563 m), itt a favágók által az útra döntött fenyők nehezítették a meredek kaptatót.

Rátértünk a sárga jelzésre és Dobogókő felé vettük az irányt. Itt volt egy kisebb eltévedésünk, de végül sikeresen visszataláltunk a túristaútra. Dobogókőn remek panoráma fogadott minket a Dunakanyarral.

A túráinkról készült fotókat a képek menüpont alatt találjátok.

A következő túránk Októberben lesz, figyeljétek a honlapot és a plakátokat!